Referat fra bestyrelsesmøde i
Grundejerforeningen Søhaven
den 20. september 2007
Tilstede: Poul nr. 8, Wagn Erik nr. 3, Claus nr. 25, Mette nr. 28
Referent: Mette
Kloak
Alle underskrifter til overdragelse af kloak til kommunen er i hus.
Næste aktivitet er digital opmåling af kloakken ved landmåler fra landmålerfirmaet Vector i Lyngby. Poul nr. 8 bistår ved opmåling. Efterfølgende sendes tegninger til kommunen og overdragelsen til kommunen tinglyses, og kloakken regnes herefter for overdraget,.
Pris for opmåling er ca. kr. 20.000. Opkrævning på 1.000 kr. pr. husstand (jf. generealforsamlingsbeslutning) sker via PBS eller giro-kort (ligesom kontingent) primo november..
Vedligeholdelsesdag
Vedligeholdelsesdagen er planlagt til søndag den 28. november. Bestyrelsen har valgt at fokusere på oprydning i og omkring søen. Desuden skal vi checke overløbet i søen. Vi forventer, at der vil være en del haveaffald, der skal køres på genbrugspladsen, så det vil være fint med en trailer eller 2. Vi håber på at se rigtig mange beboere – også gerne nogle i vaders.
Poul nr. 8 og Benny nr. 1 har malet blomsterkasserne – bestyrelsen takker mange gange.
Sommerfest
Sommerfesten var meget vellykket – og vi var heldige, at teltet holdet holdt festen ud og først blæste af næste dag. Stor tak til Steen, Thorsten og Poul.
Nilan varmepumpeeftesyn
Varrmepumpeeftersyn skal ske hvert 2. år (i ulige år).
Poul kontakter udbyder (Varmeexperten), som efterfølgende sender brev rundt til samtlige beboere. Poul har tilbudt at være nøgleforvalter denne dag..
Gennemgang af regnskab
Claus gennemgik regnskabet. Sommerfesten blev 1.000 kr. dyrere end forventet, men det burde ikke volde problemer.
TDC har varslet mindre prisstigninger for grundpakken til år 2008. Grundpakken betales fælles for grundejerforeningen.
Poppelsagen
Kommunen vil ikke gøre noget ved poplerne langs Olufs Becks allé.
Dræbersnegle
Dræbersneglen er desværre kommet til Søhaven. I området ved søen kan man nemt finde 20-50 dræbersnegle på en enkelt eftersøgning.
Bestyrelsen opfordrer alle beboere til at checke deres haver ved skumringstid. Hvis problemet bliver større vil bestyrelsen overveje at arrangere fælles eftersøgninger, hvor vi kan gå hele området igennem.
Endnu en gang vedlægges en opdateret telefonliste med nye mail-adresser. Husk at kontakte Mette, hvis I skifter mail-adresse eller telefonnummer.
Næste møde: Torsdag en 10. januar kl. 19.00 – kombineret med bestyrelsesmiddag.