Referat fra bestyrelsesmøde i
Grundejerforeningen Søhaven
Den 31. oktober 2006
Tilstede: Poul, Claus, Wagn Erik, Tine
Afbud: Vibeke
Referent: Tine (nr. 18)
- 1. Opfølgning på vedligeholdelsedag
Det var dejligt at vi nåede meget, trods ringere fremmøde end normalt. Bla. blev alle plantekasser revitaliseret med ny jord, leca og ”Mountain Fire”– dog skal de kigges efter i kølvandet på diverse stormdage.
Der mangler fortsat lidt på legepladsen – Søren (4) køber gyngekæder/slanger og René (28) monterer.
Der var 9 afbud til dagen – 8 der ikke havde meldt tilbage og blot 11 tilmeldte. En lille bøn fra planteudvalget – det er nemmere at planlægge, når alle har meldt tilbage!!! Både hvad angår opgaver og efterfølgende grillmad…. J
2. Status Planteudvalg
Udvalget havde planlagt vedligeholdelsesdagen og sørget for indkøb til plantekasser.
Til generalforsamlingen fremlægges en ”plan” for Søhaven, både hvad angår beplantning, indgangspartier og ”pleje”ansvar.
- 3. Økonomi
Der er underskud på konti for vedligehold og snerydning, som følge af ekstraordinære traktorudgifter (reparationer), plantekasseindkøb og mere snevejr end forventet!
- Input til budget 2007
Hvis man har særlige input og ideer til budget 2007, giv da bestyrelsen besked. Eksempelvis er det jo 10-års jubilæumsår, hvor der skal være fest. Reservér allerede nu:
25. august 2007 til 10-års fest!!
- 5. Vejfond
Fundats er nu underskrevet og opbevares i formandens mappe.
- 6. Overdragelse af kloak
Kort repetition: Sidst havde vi modtaget tilbud fra 2 leverandører. Begge tilbud var ca. 3 gange så dyre som det overslag der var modtaget fra en af leverandørerne som blev benyttet i oplæg til generalforsamlingen. En af årsagerne er at der skal TV inspektion og opmåling også af stikledninger fra hver enkelt parcel, indtil skel. Dette var ikke omfattet af det oprindelige overslag. Flere grundejere har fået foretaget opmåling af egen stikledning grundet problemer med afløb fra huset. Der var i begge tilfælde tale om at ledningen var sunket på midten (en lunke) hvorved afløbet hurtigt tilstoppes. Lind og Risør kontaktet vedrørende problemet. Deres holdning til afhjælpning er endnu ikke kendt.
NU: Kommunen fastholder at de skal have målinger fra hver stikledning for at vi kan overdrage kloaknettet til dem. Denne ekstraudgift på ca. 25.000 har vi som bestyrelse ikke fået grundejernes bemyndigelse til og det vil kræve at kassebeholdningen vil skulle suppleres.
Wagn Erik tager kontakt til forvaltningen endnu engang for at høre om forholdene i den kommende Furesø Kommune ift overtagelse af kloak er anderledes.
Wagn Erik kontakter ligeledes Poppelhaven for at høre nærmere om deres bevæggrunde for at forkaste ideen om overdragelse.
Bestyrelsen overvejer hvad der kan gøres indenfor den bemyndigelse bestyrelsen fik på generalforsamlingen.
- 7. Tilbud vedr. snerydning 2006/2007
Bestyrelsen har accepteret tilbuddet, med en meget lille prisstigning. En rydning koster således 405 kr.
Der var lidt uklarhed om aftalen ift, hvornår på dagen der skal være ryddet. Claus får det præciseret nærmere.
- 8. Oliespild fra renovationsvogne
Der er vist ikke problemer i øjeblikket, men hold gerne øje og klag evt. direkte via Værløse Kommunes hjemmeside, hvor både procedure og blanket findes.
http://vaerloese.renoweb.dk/hvem.asp?Emne=1&modulid=1
- 9. TDC
Vores fællesbetaling til grundpakken stiger med 2,25% pga almindelig prisstigning. Individuelle tilkøb (mellem og fuldpakke) får særskilt brev med tilsvarende prisændringer.
10. Håndværkeraften i Søhaven
Poul kontakter Jan Hansen fra Lind & Risør ift at lave et aftenarrangement under overskriften ”Dit Lind og Risør hus 10 år efter – Tips & Tricks til vedligehold”.
Steen (12) får en tekniker ud at lave vedligeholdelsescheck af fjernvarmeinstallationerne. Steen giver bestyrelsen en tilbagemelding om, hvordan teknikeren vurderer behovet for sådanne eftersyn, samt priser på udskiftning af enkeltkomponenter.
11. Generalforsamling
Vi satser på at afholde generalforsamling 14. marts – alternativt 21. marts (afhænger af ledige lokaler – Claus forespørger Ole Lind i hallen). I vil derfor modtage en påmindelse ca. 15. januar og der vil være frist for forslag 1. februar.
Den 1. februar er derfor også planteudvalgets frist for forslag samt input til budget.
12. Næste bestyrelsesmøde
Den 9. januar kl. 20.0 hos Claus
13. Evt.
Torsten og Lizzie i nr. 14 har søgt om at lave karnap + et mindre hobbydrivhus. VI ønsker held og Lykke J
Græsslåning på Olaf Becks Allé har være kritisabel. Vibeke skriver til den fælles grundejerforening vedr. problematikken så man kan rette fælles henvendelse. Vil også spørge til hvor store Poppeltræerne er tiltænkt at blive. De tager både udsyn og ødelægger cykelstier efterhånden.
Knallertkørsel på stien mod svømmehallen. Vi skal præcisere at knallertkørsel er tilladt med følgende restriktioner:
– kørsel over 30 km/t er forbudt
– kørsel med 45-knallerter er forbudt (det er dem med nummerplader!)
Flere grundejere kæmper fortsat med kommunen og skriver breve i ny og næ. Vil du også være med til dette, kontakt da evt. Poul (8) eller Anders (30).
Da vi ikke holder møde før end det nye år, vi bestyrelsen være blandt de først i år til at ønske god jul og godt nytår…!!
Hilsen/
Vibeke, Wagn Erik, Poul, Claus og Tine