Kære medlemmer i Søhaven
Her følger informationer fra bestyrelsens 2. møde d 5/8.
Dagsorden:
- Evaluering af vedligeholdelsesdagen den 26. Maj.
- Siden sidst:
– Dryppende vandhaner
– Den flisebelagte sti
– Redskabsskurets indhold
– Adresseliste
- Sommerfesten den 24. August
- Evt:
Rene ønsker to punkter under evt: Økonomi samt information
Ad 1. Evaluering af vedligeholdelsesdag.
Alle i bestyrelsen er enige om, at dagen var en succes: Vejret var fantastisk, fremmødet godt, vi nåede stort set alle planlagte opgaver, og Poul og René´s initiativ – grillfrokosten – blev modtaget særdeles positivt. Det er vores indtryk, at beboerne hyggede sig.
Det var positivt, at så mange beboere kom med ideer og forslag til dagen.
Næste gang planlægges vedligeholdelsesdagen til søndag den 6. oktober kl. 10.00. Alle bedes sætte et nyt kryds i kalenderen
Forberedelse: Mogens og Poul går en runde i Søhaven og udarbejder en liste over opgaver, som skal varetages på vedligeholdelsesdagen. Listen rundkastes i Søhaven og alle er velkomne til at supplere den med ideer og forslag.
På vedligeholdelsesdagen vil der igen blive arrangeret en lille servering, som forhåbentlig kan indtages i det fri.
Ad 2. Siden sidst:
– Dryppende vandhaner: René har haft kontakt til Damixa, som sender en service-mand til Søhaven Tirsdag d. 20/8.
René har udarbejdet status vedr. de dryppende vandhaner. Det viser sig, at 13 huse aktuelt har problemer, mens 2 huse allerede har haft reparationer.
Mogens stiller sig velvilligt til rådighed for beboerne, når Damixa kommer. Han modtager gerne nøgler for at kunne følge service-manden rundt i de forskellige huse, hvis beboerne er forhindrede i selv at være hjemme. Mogens skal have nøglerne senest Søndag d. 18/8. Husk tydeligt nummer på nøglen. Nøglen vil blive afleveret i postkassen.
– Den flisebelagte sti: Poul har haft kontakt til Ole (nr. 2) for at drøfte en udbedring af stien. Vi venter på et hurtigt svar fra ham, da stien ønskes udbedret inden vinter.
– Redskabsskurets indhold: René arbejder på en liste over skurets indhold.
Mogens foreslår indkøb af en ”rotor-plæneklipper” med henblik på at kunne slå græs mellem buske og på skråninger, hvor have-traktoren ikke kan køre. Mogens undersøger prisen på en ”rotor-plæneklipper”.
– Adresseliste: René er i gang med at ajourføre Søhavens adresseliste.
Ad 3. Sommerfesten d. 24. august:
Torsten har udarbejdet en gæsteliste. Det viser sig, at der er rigtig mange deltagere – 39 voksne og 22 børn.
Festudvalget holder møde mandag den 12. august, hvorefter deltagerne får nærmere besked om de opgaver, de har meldt sig til at varetage.
Ad 4. Evt
– Økonomi: René ønsker dette punkt på dagsordenen til hvert bestyrelsesmøde.
René har udarbejdet et oversigtsark, som anskueliggør de økonomiske bevægelser i Søhavens budget. René opdaterer arket til hvert bestyrelsesmøde så overskueligheden sikres.
– Information vedr. Teledanmark og Copydan: Copydan har netop henvendt sig. Grundejerforeningen har ikke haft kendskab til, at der skal betales Copydan for grundpakken. René undersøger sagen nærmere.
– Ang. Knallertkørsel på stien mellem Grønnehaven og Søhaven: Der er fortsat alt for mange, som kører for stærkt og hensynsløst på stien. Beboere i de berørte ”huse” planlægger i fællesskab at rette henvendelse til Kommunen, når sommerferien er slut. Der vil blive skrevet et læserbrev samt indsamlet underskrifter.
Næste bestyrelsesmøde afholdes mandag den 16. september, 2002, kl. 20.00 hos Mogens.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen