SØHAVENYT nr. 30. februar 2005.

 

Kære medlemmer i Søhaven

Hermed følger information fra bestyrelsens 6. møde.

Der var afbud til mødet fra Lizzie, som er på ferie.

Dagsorden:

1.      Økonomi – herunder regnskab for indeværende bestyrelsesperiode, samt forslag til et budget for den kommende periode til drøftelse i bestyrelsen.

  1. Information

3.      Generalforsamling onsdag den 9. marts 2005.

·         Forslag fra beboerne

  • Forslag      fra bestyrelse – herunder ”Parkeringsregler i Søhaven”
  • Middag      – beboerne
  • Andet……………..
  1. Opfølgning:
  • Priser      telte – festtelt
  • Velkomstmappe      til nye beboere i Søhaven
  1. Evt:

1 Økonomi

René uddelte endnu engang en oversigt over Søhavens økonomi og gennemgik de sidste par måneders regnskab. Slutresultatet er acceptabelt – selvom underskuddet er blevet lidt større end beregnet.

Dernæst drøftede bestyrelsen budgetforslaget for den kommende bestyrelsesperiode. Forslaget er udarbejdet af René, der som udgangspunkt har ønsket at lade medlemskontingentet være uændret. Det kræver, at den kommende bestyrelse holder et vågent øje med de andre poster i budgettet – her er der samlet skåret med ca. 1700 kroner.

Bestyrelsen drøfter i den forbindelse det faktum, at grundejerforeningen hvert år ”spiser” en lille bid af formuen. Som grundejerforening bør Søhaven nok ruste sig  – eksempelvis med hensyn til vedligeholdelse af vejen.  Den kommende bestyrelse bør nok påtænke at lægge en økonomisk plan som rækker 10-15 år ud i fremtiden.

Budgetforslaget godkendes uden yderligere kommentarer.

 

2 Information

Bestyrelsen har oplevet perioden siden sidste bestyrelsesmøde som relativt stille. Eneste aktivitet har René taget vare på – han har modtaget og betalt nogle regninger.

Virkeligheden er dog en helt anden!

 

Det viser sig, at der er medlemmer i grundejerforeningen (familierne i nr. 11, 16, 21 og 23), som har været aktive på boligmarkedet i vinterhalvåret. Behov for mere plads til familien eller lysten til at prøve noget nyt medfører, at Søhaven må sige farvel til nogle af sine ”gode, gamle medlemmer” i løbet af 2005. Heldigvis kommer foreningen også til at sige goddag til en hel masse nye mennesker. Det er slet ikke så tosset at opleve, at det er attraktivt at bo i Søhaven

 

3 Generalforsamlingen

De sidste forberedelser før generalforsamlingen er ved at være på plads. Alt omkring den fælles middag er aftalt med kokken – han mangler blot at kende deltagerantallet. Tilmeldingsblanketten udsendes primo uge 8 – sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.

 

Poul har dette år ikke modtaget nogen forslag fra beboerne i Søhaven.

 

Bestyrelsen har heller ikke planer om at fremsætte forslag, idet der allerede på nuværende tidspunkt er taget god hånd om ”Parkeringsregler i Søhaven” (stykke 4, Deklaration for Søhaven (tinglyst 22.01.1998)).

 

Som forventet skal der på generalforsamlingen findes minimum 2 nye bestyrelsesmedlemmer, idet René og Jytte ikke ønsker at fortsætte i bestyrelsen. Claus er villig til at overtage posten som kasserer efter René.  Derfor er der ikke nødvendigvis en post som kasserer forbundet med at overtage Renés plads i bestyrelsen.

 

4 Opfølgning på:

Priser på telte: Formålet med at undersøge markedet for priser på udlejning eller køb af festtelt har efterhånden fortabt sig ud i det uvisse for bestyrelsen – men da opgaven er listet, bliver den naturligvis varetaget.

Som tidligere nævnt vil det koste grundejerforeningen minimum 25.000,00 + moms at anskaffe et telt af samme kvalitet, som det vi har lejet til sommerfesten de sidste to år. Et telt – et nummer større – kommer let op i nærheden af 35.000,00 kroner. Teltet kræver tørrings- og opbevaringsplads.

Jytte har haft kontakt til flere udlejningsfirmaer. Et af de billigste telt-udlejningsfirmaer på Sjælland giver følgende eksempler på priser:

  • Telt til 44 personer uden gulv = 2875,00
  • Telt til 60 personer uden gulv = 4375,00

Dertil kommer transport, opsætning og nedtagning.

 

Prisen på det telt, som grundejerforeningen har lejet de sidste to år er – incl. transport, opsætning og nedtagning – 1.500,00 kroner.

 

Bestyrelsen konkluderede, at grundejerforeningen ikke aktuelt ønsker at købe eget telt. Problemer med opbevaring, samt den høje pris gør det urealistisk at foretage så stor en investering.  Den nuværende bestyrelse afviser naturligvis ikke, at diskussionen kan tages op igen en anden gang, men for nuværende er diskussionen afsluttet.

Den kommende bestyrelse må sammen med festudvalget finde ud af, under hvilket ”tag” den kommende sommerfest skal afvikles.

Velkomstmappe: Velkomstmappen er færdig. Mappen vil blive sendt rundt til bestyrelsens medlemmer til et sidste tjek. Der er planer om at medbringe mappen til generalforsamlingen, så alle foreningens medlemmer kan kigge i den. Original-mappen skal opbevares og opdateres løbende af bestyrelsen. Nye medlemmer af grundejerforeningen kan låne en ”kopi-mappe”, hvorfra det er muligt at kopiere det ønskede materiale.

5 Evt:

Der har ikke meldt sig nogen ejere til den ”hjemløse” rive og havesaks, som blev fremlyst i sidste Søhavenyt. Man er dog fortsat velkommen til at henvende sig i Søhaven 26.

 

Poul kigger nærmere på den ”flade” trillebør i fællesskuret.

 

OBS: Ande-huset skal i søen medio marts, hvis ænderne skal have fornøjelsen af at bygge rede i det i år.

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

 

 

Download (PDF, 99KB)

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *